یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دسته‌بندی نشده

آیا از وضعیت دشوار کارآفرینان اطلاع دارید؟

[ad_1]

کارشناس: “قیمت را نمی توان به یک نهاد تجاری دیکته کرد. نهاد اقتصاد بازار صاحب کالاها و خدمات تولید شده است و می تواند قیمت مورد نظر خود را تعیین کند.”

خالد ممدوف ، اسپوتنیک آذربایجان

باکو ، 13 ژانویه – اسپوتنیک. سرویس دولتی ضد انحصاری و کنترل بازار مصرف در وزارت اقتصاد نظارت منظم را برای شناسایی و جلوگیری از سو abuse استفاده از تغییرات تعرفه ها و افزایش بی دلیل قیمت ها افزایش داده است.

خدمات کشوری به کارآفرینان اطلاع می دهد که در صورت مشاهده تخلف در حین اقدامات کنترلی ، اقدامات جدی مسئولیت ، که در قانون پیش بینی شده است ، انجام خواهد شد. در صورت کشف عناصر مجرمانه در این موارد ، مواد جمع آوری شده به مراجع اجرای قانون مربوطه ارسال می شود.

لازم به ذکر است که تعرفه های خرده فروشی بنزین و سوخت دیزل از EU-92 در آذربایجان تنظیم می شود و تعرفه های جدید از 5 ژانویه اعمال می شود. با توجه به تأثیر افزایش قیمت گازوئیل بر کشاورزی ، یارانه های دولت افزایش می یابد.

اما آیا روش های م moreثرتری برای جلوگیری از افزایش بی دلیل قیمت های مصرف کننده وجود دارد؟ آیا نظارت انجام شده توسط خدمات کشوری کافی است؟

رشاد حسن اف ، معاون رئیس مرکز توسعه اقتصادی و اجتماعی ، به اسپوتنیک آذربایجان گفت که وظیفه اصلی خدمات کشوری دسترسی مصرف کنندگان به محصولات با کیفیت ، یعنی مصرف کنندگان است. برای جلوگیری از تقلب:

“دوم مبارزه با تمایلات انحصاری و معاملات کارتل در بازار است. امروز ، در واقع ، هر دو بر بازار ما تأثیر می گذارند. ارائه افزایش قیمت مصنوعی ، سوuses استفاده و گمانه زنی در اقتصاد بازار درست نیست. او صاحب کالا و خدمات است. و این می تواند قیمتی را که می خواهد تعیین کند. تنها دیکتاتور در اینجا بازار است ، یعنی عرضه و تقاضا محیطی است که قیمت ها را بهینه می کند. “

“یک فضای رقابتی باید در اینجا ایجاد شود. اگر قیمت هر کالایی افزایش یا کاهش یابد ، لازم است سیاست مالیاتی و گمرکی برای این محصولات آزاد شود. در عین حال ، باید تعداد شرکت کنندگان در بازار را افزایش دهیم ، رقابت را افزایش دهیم. وی گفت: “و برای مبارزه با افزایش قیمت از طریق مشوق ها. قیمت كارآفرینی را نمی توان به نهاد تحمیل كرد.”

به گفته وی ، بهتر است به بازارهای تنظیم شده نگاه کنیم: “فروش محصولات تنظیم شده با قیمت بالاتر مسئولیت حقوقی ایجاد می کند. برای سرعت بخشیدن به تصویب و اجرای قانون رقابت باید اقداماتی انجام شود. ما محصولات ارزان قیمت در بازار داریم. همزمان ، انحصار در همه زمینه ها وجود دارد (واردات ، صادرات ، خرده فروشی و غیره).

استاد دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان ، الشاد ممدوف به اسپوتنیک آذربایجان گفت که افزایش تعرفه ها برای محصولات و خدمات ارائه شده توسط انحصارات طبیعی بر قیمت بازار مصرف به طور کلی تأثیر می گذارد:

“رشد در این مسیر اجتناب ناپذیر است. در عین حال ، ممکن است افزایش قیمت مصنوعی نیز وجود داشته باشد. بنابراین ، دستگاه های مربوطه باید اقدام کنند ، کنترل عمومی باید تقویت شود. در عین حال ، هیچ مشکلی از نظر عامل کیفیت وجود ندارد. اگر چنین است ، باید بسیار محدود شود. “

وی گفت: “در عین حال ، روش تعیین قیمت توسط دولت برای گروههای كالایی و خدماتی دارای اولویت باید در آذربایجان اعمال شود. این رویكرد مناسب و م effectiveثری است. نباید از آن اجتناب شود.”

این کارشناس با بیان اینکه بار مالی سهم زیادی در شکل گیری قیمت ها و تعرفه ها دارد ، گفت: بنابراین باید تغییرات جدی ساختاری در بار مالی ایجاد شود تا بار مالی کالاها و خدمات در بازار داخلی کاهش یابد ، یعنی مالیات از مالیات های غیر مستقیم و سایر بازارهای داخلی کاهش گونه ها و افزایش بار مالی محصولات صادرات محور (عمدتا محصولات مربوط به مواد اولیه) ضروری است. از این طریق می توانیم به طور موثری از افزایش قیمت ها و تورم در بازار مصرف داخلی جلوگیری کنیم. “

لطفا توجه داشته باشید که طبق سرویس ضد انحصاری دولتی و کنترل بازار مصرف کننده ، مصرف کنندگان می توانند در صورت سو abuse استفاده و افزایش بی دلیل قیمت های بازار مصرف ، به خدمات دولتی مراجعه کنند (تلفن: 498-15-01 ، 498-15-04).



[ad_2]

You May Also Like

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *