یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دسته‌بندی نشده

افزایش قیمت سوخت هم بر میزان مسافر و هم بر ویروس کرونا تأثیر می گذارد

[ad_1]

ذولفیا گلیوا ، اسپوتنیک آذربایجان

باکو ، 6 ژانویه – اسپوتنیک. در جلسه شورای تعرفه (قیمت) در تاریخ 4 ژانویه ، شرکت دولتی نفت آذربایجان (SOCAR) درخواست تجدیدنظر شورای را بررسی کرد و تصمیم گرفت قیمت خرده فروشی بنزین و سوخت دیزل را از EU-92 افزایش دهد. تماس SOCAR بر اساس افزایش قیمت خرده فروشی بنزین و گازوئیل از EU-92 با رساندن کیفیت این محصولات به استانداردهای بالای اروپا ، بهبود محیط زیست و ادامه بازسازی و نوسازی صنعت تصفیه روغن است. توجیه دیگر این است که بنزین EU-92 ، که عمدتا در اتومبیل های شخصی استفاده می شود ، به افزایش قابل توجهی در قیمت های بازار مصرف منجر نخواهد شد و همچنین استفاده از حمل و نقل عمومی و تغییر جهت به سمت خودروهای کم مصرف را تحریک نخواهد کرد.

اسپوتنیک تأثیر این تصمیم شورای تعرفه آذربایجان را در حمل و نقل عمومی بررسی کرد.

آرشاد حسین اف کارشناس حمل و نقل به اسپوتنیک آذربایجان گفت که توجیه SOCAR برای افزایش قیمت خرده فروشی بنزین و سوخت دیزل از EU-92 نامناسب است. به گفته حسین اف ، توجیه SOCAR مبنی بر اینکه افزایش قیمت باعث تحریک استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می شود با تصمیمات گرفته شده در طی همه گیر شدن مغایرت دارد:

“حمل و نقل عمومی از نظر آلودگی منطقه نامطلوبی است. برای کاهش خطر عفونت در طی یک بیماری همه گیر ، به مردم توصیه می شود در هنگام مکالمه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند. توجیه افزایش قیمت خرده فروشی بنزین و گازوئیل با مارک 92 خنده دار است ، زیرا این امر باعث تحریک استفاده از حمل و نقل عمومی می شود. “

به گفته این کارشناس ، این توجیه نشان می دهد که افزایش قیمت ها مردم را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ترغیب می کند. در حمل و نقل عمومی حفظ فاصله اجتماعی غیرممکن است:

“هرچه مسافران بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند ، تعداد موارد ویروس نیز بیشتر خواهد بود.” افزایش قیمت سوخت برای افزایش علاقه به وسایل حمل و نقل عمومی “یک بحث بسیار نامناسب است. برای افزایش علاقه به حمل و نقل عمومی ، باید سطح خدمات افزایش یابد. برای افزایش قیمت در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید تصمیم گیری شود تا قیمتها منطقی باشد. “

به گفته حسین اف ، افزایش قیمت سوخت به طور حتم منجر به مشکلات زیادی در حمل و نقل عمومی خواهد شد. کارآفرینان سعی می کنند گامهایی بردارند که بر کیفیت خدمات تأثیر بگذارد. تعداد اتوبوس ها کاهش می یابد و فاصله افزایش می یابد. از آنجا که برای حمل و نقل مسافر در هنگام عصر سودآور نیست ، در این ساعات فعالیت به حداقل می رسد.

به گفته این کارشناس ، هزینه حمل مسافر با تاکسی ثابت نخواهد ماند ، زیرا اکثر تاکسی ها با سوخت بنزین و گازوئیل کار می کنند. هیچ افزایش فوری قیمتی وجود نخواهد داشت ، زیرا قیمت حمل و نقل بین اتوبوس بین شهری و بین شهری توسط دولت تنظیم می شود. با این حال ، کیفیت خدمات احتمالاً کاهش می یابد (به دلیل تلاش برای کاهش تعداد اتوبوس های مسیر برای صرفه جویی در مصرف سوخت ، افزایش فاصله بین اتوبوس ها ، کوتاه شدن طول عمر مسیرها). از طرف دیگر ، این احتمال وجود دارد که پس از مدتی شرکت های حمل و نقل سعی کنند قیمت بلیط را به همان شورای تعرفه افزایش دهند.

“طبق آخرین تصمیم شورای تعرفه ، به خنثی کردن تأثیر آنها ، به مشاغل مشاغل حمل و نقل مسافرتی غرامت پرداخت می شود. با این حال ، این سازوكار هنوز آماده نیست. فقط وقتی آماده شود ، می بینیم كه تا چه حد موثر است.” آنها با مینی بوس های نامنظم کار می کنند. هزینه حمل و نقل آنها به طور حتم افزایش خواهد یافت. هزینه های حمل و نقل مسافر چارتر و مسافرتی در مسیرهای مختلف نیز افزایش خواهد یافت. ”

روانشان آگایف ، اقتصاددان ، به اسپوتنیک گفت که حدود 70٪ از سوخت دیزل آذربایجان در حمل و نقل و تا 30٪ از بخش کشاورزی استفاده می شود. به گفته این اقتصاددان ، افزایش قیمت بنزین و گازوئیل 300 میلیون دلار اضافی برای بخش حمل و نقل هزینه دارد. حدود منات هزینه خواهد داشت:

“حدود 70٪ از مصرف سوخت گازوئیل در آذربایجان از طریق حمل و نقل انجام می شود. مشخص نیست که مقدار آن برای حمل بار و چه میزان برای حمل و نقل مسافر است. اما واقعیت این است که ما در مورد 1 میلیارد تن گازوئیل در سال صحبت می کنیم. واقعیت دوم این است که اگر سالانه 1 میلیارد تن گازوئیل مصرف شود ، اگر 200 تن در هر تن گازوئیل افزایش یابد ، این امر برای بخش حمل و نقل بیش از 200 میلیون منات هزینه دارد. بخشی از میلیون منات احتمالاً از جیب مسافر خارج می شود. “

به گفته این کارشناس ، این امر به افزایش قیمت مسافر بستگی دارد. در صورت افزایش قیمت مسافر در آینده نزدیک ، این هزینه ها متوجه مصرف کنندگان می شود. خیر ، در صورت عدم افزایش ترافیک مسافر ، این افزایش برای کارآفرینان باقی خواهد ماند. در هر صورت ، این به مراحل و تصمیمات بعدی دولت بستگی دارد. به طور خلاصه ، هزینه های مصرف کننده یا مسافران را افزایش می دهد.

“ما در مورد سود شرکت های حمل و نقل اطلاعاتی نداریم. به دلیل محدودیت دسترسی به اطلاعات در این زمینه ، ما نمی دانیم که هزینه سوخت برای حمل و نقل چقدر است. اگر نرخ بازده بالا باشد ، این فقط سود را کاهش می دهد. اگر نرخ بازده باشد ، نه دولت مجبور بود در توجیه اقتصادی به چنین مواردی توجه کند ، دولت مجبور نبود اعلام کند که با متوسط ​​حقوق ماهیانه چند لیتر بنزین می توان خریداری کرد ، دولت باید سهم هزینه سوخت در تولید محصولات کشاورزی را توجیه کند ، آگایف افزود: از این طریق می توان محاسبه کرد که تا چه اندازه افزایش قیمت سوخت این هزینه ها را افزایش می دهد.

مایس آگایف ، سخنگوی آژانس حمل و نقل باکو (BTA) به اسپوتنیک آذربایجان گفت که BNA برای افزایش تعرفه از شورای تعرفه درخواست نکرده است:

“به عنوان کنترل دولتی در زمینه حمل و نقل منظم مسافر در باکو ، آژانس حمل و نقل باکو برای افزایش تعرفه ها از شورای تعرفه درخواست نکرده است و این موضوع در دستور کار نیست. تمرکز اصلی بر روی بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی و ارائه آسایش آنها. هدف ساخت. “

آگایف همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر ، به استثنای اتوبوس های BakuBus در پایتخت ، اتوبوس های دیگری که برای حمل و نقل مسافر استفاده می شود با گازوئیل کار می کنند.

لازم به ذکر است که “در 7 مارس 2019” در باکو برای اتوبوس ها و تاکسی های مورد استفاده برای حمل و نقل مسافر ، رانندگان آنها ، شرکت های حمل و نقل مسافر ، مراکز حمل و نقل ، ایستگاه های اتوبوس و تاکسی های پارکینگ استفاده می شود. کابینه وزیران تصمیم گرفت “الزامات مربوط به اتوبوس هایی که حمل و نقل منظم مسافران بین شهری (بین شهری) را در قلمرو اداری باکو انجام می دهند” را تصویب کند.

2.1.14 تصمیم. اتوبوس ها باید مجهز به گاز طبیعی فشرده یا موتور الکتریکی مطابق با استانداردهای زیست محیطی لازم برای وسایل نقلیه مورد نظر باشند. در آخرین تاریخ اجرای تصمیم ذکر شده است که زیر بند 2.1.14 این الزامات از 1 ژانویه 2022 به اجرا در می آید. به نظر می رسد از 1 ژانویه 2021 اتوبوس های دیزلی مجهز به پایتخت کاملاً فعال خواهند شد از کار افتاده

لازم به ذکر است که تصمیم شورای تعرفه قیمت خرده فروشی بنزین از EU-92 را 1 منات بر لیتر تعیین کرد و قیمت خرده فروشی دیزل را 80 کوپک در لیتر تعیین کرد. در این تصمیم آمده است که برای جبران تأثیر افزایش قیمت سوخت دیزل در تجارت حمل و نقل مسافران ، خسارت آنها جبران می شود. سازوکار جبران خسارت تا پایان ژانویه اعلام خواهد شد. این گام مهمی در جلوگیری از تغییر تعرفه های حمل و نقل عمومی است که منافع مردم ، به ویژه گروه آسیب پذیر اجتماعی را تأمین می کند و شهروندان بیشتر در زندگی روزمره از آن استفاده می کنند. اقدامات کنترلی برای جلوگیری از سو abuse استفاده از مقررات تعرفه ای و افزایش بی دلیل قیمت انجام خواهد شد.



[ad_2]

You May Also Like

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *