یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دسته‌بندی نشده

اگرچه جاده ها و مسافت در سراسر جهان کوتاه شده است ، اما در آذربایجان برعکس است

[ad_1]

انجمن

URL کوتاه

9710

اگر در نظر بگیریم که در حال حاضر به طور متوسط ​​6 ساعت در جاده می گذرانیم ، می توان گفت که این رقم حداقل 120 ساعت در ماه است. این بدان معنی است که افرادی که هر روز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند فقط در پنج ماه گذشته 600 ساعت را در جاده صرف کرده اند.

نیگار ایسگانداروف ، اسپوتنیک آذربایجان

باکو ، 15 ژانویه – اسپوتنیک. امروزه ، بسیاری از کشورهای جهان در حال کار بر روی برنامه های خاصی برای کوتاه کردن راه ها و مسافت ، به ویژه برای راحتی کارگروه هستند. در آذربایجان ، این دوره به جای کاهش بیشتر می شود. سفر نیم ساعته ای که ما قبل از همه گیری طی کردیم امروز به یک سفر دو ساعته تبدیل شده است. به طور کلی ، وضعیت مشابهی در آذربایجان قبل از همه گیری مشاهده شده بود. این یک مشکل بزرگ است ، به خصوص برای کسانی که هر روز به محل کار خود می روند. یعنی شخصی که مسافت کمی را در هر دو مسیر طی می کند ، 4-5 ساعت در روز و در این حالت حتی 6-7 ساعت را در جاده می گذراند. چه باید کرد؟

اول از همه ، بیایید به تجربه کشورهای دیگر نگاه کنیم. امروزه ، در بیشتر کشورها ، ترافیک اتوبوس در مرکز شهر محدود است. به این ترتیب افرادی که از مسافت مشخصی می آیند ماشین خود را در مرکز شهر پارک می کنند و از طریق مرکز یا با دوچرخه یا با حمل و نقل عمومی به آدرس مورد نظر می رسند. در این حالت ، سوخت اضافی صرفه جویی می شود ، از آلودگی هوا جلوگیری می شود ، مرکز شهر برای مسافران و عابران پیاده راحت تر می شود و به دلیل کمبود اتومبیل هیچ ترافیکی ایجاد نمی شود و بنابراین فاصله بیشتر کاهش می یابد.

اسپوتنیک آذربایجان با کارشناس حمل و نقل حسین عبدالله یف در مورد حل این مشکلات گفتگو می کند. “مشکلات بزرگی در برنامه ریزی مسیرهای اتوبوسرانی در آذربایجان وجود دارد. به طور کلی ، من معتقدم که شبکه مسیرهای اتوبوسرانی در باکو باید به اصول مدرن برگردانده شود. تفاوت های ظریف که باعث اتلاف وقت می شود باید برداشته شود. اقدامات خاصی باید انجام شود تا این کارشناس گفت: “جلوگیری از تاخیر اتوبوس ، خطوط جداگانه ، اتوبوس در راهروها. به طور خلاصه ، اصلاحات در زیرساخت های حمل و نقل به طور کلی باید انجام شود.”

“خطوط اتوبان بزرگراه همچنین باید دارای خطوط اتوبوس کمکی باشند. در یک سیستم سلسله مراتبی ، انتقال از یک حمل و نقل به دیگری باید با بیشترین سرعت ممکن انجام شود. برای این منظور ، همه این مسیرها باید در فواصل زمانی کوتاه کار کنند. علاوه بر این ، مردم نباید مسافت زیادی را طی کنند. با این حال ، می خواهم یادآوری کنم که در آذربایجان یک سیستم خرده فروشی در سیستم حمل و نقل وجود دارد ، آژانس های خاصی مشغول خطوط اتوبوس ، مترو و راه آهن هستند. در راهروهای اصلی ، اتوبوس ترجیح داده نمی شود. “

وی در مورد تجربه خارجی اظهار داشت که باید بین مسیرهای اتوبوس و سایر روش های حمل و نقل یک سلسله مراتب مشخص وجود داشته باشد: “به این معنا که کدام یک از این خطوط بزرگراه هستند که جاده های کمکی هستند. مسیرهای اصلی برای دسترسی مسافران است. کارشناس اضافه کرد.

فاضل مصطفی ، نماینده مجلس موافق نیست. این نماینده مجلس در گفتگو با اسپوتنیک آذربایجان در مورد عدم امکان ایجاد چنین زیرساخت هایی اظهار داشت: “در حال حاضر ، گره های ترافیکی عمدتا به دلیل مترو است. بنابراین ، بیشتر مردم مجبور به استفاده از اتومبیل هستند. گرچه مدارس باز نمی شوند ، اما ترافیک فاجعه بار در شهر وجود دارد.” ، مردم اتومبیل های شخصی را ترجیح می دهند زیرا اتوبوس ها نیز خطرناک هستند. به همین دلیل است که من هنوز در صحبت کردن در مورد نتیجه مشکل دارم. اما من فکر می کنم که باید شاهد افتتاح تدریجی مترو باشیم زیرا ترافیک زیادی وجود دارد. “

وی گفت: “من فکر می کنم بی فایده خواهد بود زیرا ما یک قطار برقی معمولی نداریم. این عمل فقط در مورد شهرهایی با زیرساخت های مناسب اعمال می شود. ما زیرساخت های مناسبی داریم.” اصول برنامه ریزی شهری نقض شده است. اتوبوس های ویژه ای برای کودکان پیش دبستانی در خارج از کشور وجود دارد. اگرچه 25 درصد پیش دبستانی ها داریم اما به هیچ وجه نمی توانیم آنها را تأمین کنیم. “

به طور خلاصه ، اگر اکنون 6 ساعت در روز را در جاده می گذرانیم ، می توان گفت که این رقم حداقل 120 ساعت در ماه است. این بدان معنی است که افرادی که هر روز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند فقط در پنج ماه گذشته 600 ساعت را در جاده صرف کرده اند.

لازم به ذکر است قبل از همه گیری ، افرادی که هر روز به محل کار خود رفت و آمد می کنند 4 ساعت را در جاده می گذرانند. یعنی 80 ساعت در ماه و 960 ساعت در سال.

فعلا تنها امید افتتاح مترو است …



[ad_2]

You May Also Like

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *