یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دسته‌بندی نشده

اگرچه ما یک شهر ساحلی هستیم ، اما به زودی مجبور خواهیم شد از کانادا هوا بگیریم

[ad_1]

بیشتر افراد با عمر طولانی معمولاً در مناطق کوهستانی یا کنار دریا با هوای تازه زندگی می کنند. هر مکانی که غنی از اکسیژن باشد ، کمتر بیمار می شود. هوای پاک ید-برم دریا می تواند پایه ای برای یک زندگی طولانی و سالم باشد.

صدها عامل در آلودگی هوای شهری نقش دارند

مدت طولانی است که نفس کشیدن در شهرهای بزرگ دشوار است. اگر بیش از 1 میلیون نفر در اینجا زندگی می کنند ، به این معنی است که شما بخواهید یا نخواهید ، هوای پاک کمیاب است. در واقع ، بسیاری از شهرهای مدرن ده ها میلیون نفر زندگی می کنند. صدها عامل در آلودگی هوای شهری نقش دارند.

تنفس میلیون ها نفر ، حیوانات خانگی در شهرها ، زباله های ناشی از فعالیت های انسانی ، بنگاه های صنعتی ، تولید مضر ، هواپیمایی ، حمل و نقل عمومی و حمل و نقل و سرانجام اتومبیل های شخصی زندگی ساکنان را غیر قابل تحمل می کند. این شهر همیشه در تلاش است تا شرایط راحتی را برای مردم ایجاد کند. او اغلب خانه خود را تعمیر می کند ، وسایلی را که دیروز در فروشگاه خریده است دور می اندازد ، زیاد غذا می خورد ، پیاده روی می کند ، ورزش می کند ، ماشین مدرن ، کامپیوتر و تلفن هوشمند خود را جایگزین مدرن می کند. هر عملیاتی به نوعی هوای شهر را آلوده می کند.

مشکل هوای پاک از مدت ها قبل در شهرهایی مانند لندن ، نیویورک ، استانبول ، مسکو ، پکن ، توکیو ، سئول وجود داشته است. سیلندرهای اکسیژن از سال 2006 در ژاپن فروخته می شود. کشورهای نسبتاً پاک از هم اکنون از فروش این “محصول” سود می برند. کانادا که دارای جمعیت کمی و آب و هوای غنی است مدتهاست که هوای کوهستان را به چین منتقل می کند. همچنین یک شرکت سوئیسی وجود دارد که هوای کوهستان را در بازارهای جهانی می فروشد. پکن همچنین یکی از آلوده ترین شهرهای جهان است. برخی از محققان در پکن تنفس را برابر با 40 نخ سیگار در روز می دانند. هوای کانادا در چین فروش بسیار خوبی دارد.

اگر هوا نباشد ، زندگی هم وجود ندارد

هر شهر ، هر کشوری تا آنجا که می تواند با آلودگی هوا مبارزه می کند. به عنوان مثال ، 100-150 سال پیش ، خانه های لندن با زغال سنگ گرم می شدند. زباله های تولید شده در این فرآیند ، پایتخت انگلیس را به آلوده ترین شهر جهان تبدیل کرده است. نفس کشیدن یا زندگی عادی غیرممکن بود. پس از ظهور گاز طبیعی ، شهر لندن گرمایش خانه ها با زغال سنگ را ممنوع کرد و هوای شهر بسیار تمیزتر است. لندن در حال حاضر با مشکل دیگری روبرو است: شهر 10 میلیون نفری جایی برای نفس کشیدن ندارد. مردم و اتومبیل ها هوای پایتخت را آلوده می کنند. اکنون قوانین سختگیرانه تری اعمال می شود. انتقال به مرکز لندن با پرداخت هزینه اضافی انجام می شود و پارکینگ با هزینه اضافی در دسترس است. در سالهای آینده انتظار می رود وسایل نقلیه سوخت مایع در شهر به طور کامل به سوخت هیدروژن تبدیل شوند و از وسایل نقلیه برقی به طور گسترده استفاده می شود.

قوانین سختگیرانه نه تنها در لندن ، بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز اعمال می شود. در آینده نزدیک ، جایگزینی اتومبیل های بنزینی با خودروهای کاملاً سازگار با محیط زیست در اولویت مدیریت کلیه شهرهای بزرگ خواهد بود. اگر هوا نباشد ، زندگی هم وجود ندارد.

در اسلو حتی یک کارخانه صنعتی باقی نمانده است

به عنوان مثال ، پایتخت نروژ اسلو به عنوان سبزترین و تمیزترین شهر اروپا در سال 2019 اعلام شد. در این شهر ، زباله ها حداقل به 4 نوع تقسیم شده و به یک کارخانه زباله واقع در حومه شهر ارسال می شود. زباله ها خیلی دقیق پردازش می شوند ، یعنی فقط 3٪ باقی مانده است. حتی دانمارک و سوئد همسایه زباله های خود را به نروژ تحویل می دهند. در نروژ از گرما فاضلاب حتی برای گرم کردن منازل استفاده می شود. چنین شرکت صنعتی در اسلو باقی نمانده است. همه آنها به حومه شهر منتقل شدند.

جاده هایی برای عابران پیاده و دوچرخه سواران در سراسر شهر ساخته شده است. جاده ها به تونل های حومه ای منتقل شده اند. نیمی از جمعیت اسلو از اتومبیل های برقی استفاده می کنند و دوچرخه های برقی با انرژی خورشیدی نیز بسیار محبوب هستند. همچنین از برق در تراموا ، کشتی ها و سایر روش های حمل و نقل استفاده می شود. نیروگاه های برق آبی نیز می توانند انرژی کافی تأمین کنند. از آنجا که 1 لیتر بنزین 3 منات قیمت دارد ، ساکنان اسلو انبوه از استفاده از اتومبیل های بنزینی دار خودداری می کنند. پمپ بنزین برای اتومبیل های برقی در همه جا نصب شده است. اینجا هوا برای شارژ باتری است. آلاینده های هوا با پرداخت هزینه ای وارد مرکز شهر می شوند. این قانون در مورد مکان های پارک نیز صدق می کند.

دولت شهر مدرن باید تدابیری اتخاذ کند تا از هر طریق ممکن از آلودگی هوا جلوگیری کند ، در غیر اینصورت مسکن امکان پذیر نخواهد بود. محوطه سازی شهر ، کاشت درختان جدید تقریباً در همه شهرها انجام می شود. ژاپنی ها حتی سقف آسمان خراش ها را با فضای سبز تکمیل می کنند. مشاهده وجود گیاهان آپارتمانی در هر بالکن امکان پذیر است. اگر سبزی وجود داشته باشد ، می توان از کمبود اکسیژن جلوگیری کرد.

آیا ماشین بوی بنزین می دهد؟ بیا دیگه …

جمعیت باکو نیز از کمبود هوای تازه رنج می برند. اگرچه ما یک شهر ساحلی هستیم ، اما نمی توانیم هوای ید-برم را احساس کنیم زیرا نیمی از اتومبیل های آذربایجان در پایتخت متمرکز هستند. برای جمعیت 4 میلیون نفری احتمالاً 1 میلیون ماشین وجود دارد. چهل سال پیش چندین ماشین در باکو شنیده می شد. هوا تمیز بود و تعداد افراد 4 برابر کمتر بود. در حال حاضر صدای ماشین متوقف نمی شود و پایان گاز سمی منتشر شده در هوا مشخص نیست. ناوگان ما فقط از خودروهای بنزینی و دیزلی تشکیل شده است. وقتی بسیاری از اتوبوس ها شروع به حرکت می کنند ، دود سیاه به جو منتقل می کنند و همه ما خفه می شویم.

روشی برای دفع خودروهای قدیمی در کشور وجود ندارد ، یعنی. ماشین کار می کند تا زمانی که او بمیرد. به دلیل نبود مقررات دقیق محیط زیست ، شرایط فنی خودرو راننده را آزار نمی دهد. آیا دود سیاه از لوله عقب ماشین خارج می شود؟ و چی؟ معلوم شد ، آن را رها کنید. آیا ماشین بوی بنزین می دهد؟ بیا ، چه اتفاقی می افتد؟! مسافران زیادی در این وضعیت هستند. وقتی از او س askedال شد ، او می گوید من آن را برطرف می کنم ، بگذارید صورت فقر سیاه باشد و غیره. قدیمی بودن اتوبوس یا اتومبیل مهم نیست ، مالک باید وسیله نقلیه را نگهداری کند و گاه به گاه قطعات غیر ضروری را تعویض کند. ما هم نمی خواهیم این کار را انجام دهیم.

باکو در حال تبدیل شدن به یک شهر خالی از سکنه است

طبق قانون ، هر وسیله نقلیه باید سالی یکبار مورد بازرسی قرار گیرد. منطقی است که در این مرحله برخی از اتومبیل های پایتخت باید برداشته شوند. اما روند کار رسمی است ، اجاره را پرداخت کنید ، سند معاینه فنی بگیرید. در نتیجه ، باکو در حال تبدیل شدن به یک شهر خالی از سکنه و نه تنها زمان بلکه بیماری است. قوانین سختگیرانه تری برای نگهداری خودرو مانند آب و هوا لازم است. حداقل با اجبار صاحبان وسایل نقلیه برای مدت طولانی باید از شر ماشین ها و اتوبوس های قدیمی خلاص شوید. آن قدیمی را بردارید ، آن را تحویل بگیرید ، با پول بخرید یا برای اتومبیل جدید گواهینامه بگیرید. وقت آن است که ماشین های قدیمی را دور بیندازیم و آنها را جمع کنیم. یا حداقل مالک خودرو باید از ماشین خود مراقبت کند. چرا یک راننده به دلیل نقض قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه می شود ، اما هیچ کس بیرون آمدن ماشین از دودکش را نمی بیند؟ عزیزم ، این برای زندگی انسان خطرناک نیست؟ هیچ کس به هوای تازه اهمیت نمی دهد؟

باد را به هوزری هوای تازه مدیونیم

پروژه های زیادی برای تبدیل باکو به یک شهر با محیط زیست پاک وجود دارد. به عنوان مثال ، ترمیم حمل و نقل تراموا ، گسترش مترو ، ساخت خطوط دوچرخه ، گسترش نوع جدیدی از شبکه قطارهای برقی هر از چندگاهی ظاهر می شود ، اما این برنامه ها بیشتر روی کاغذ تحقق می یابد. کار عملی خیلی دیر است. درختان زیادی در پایتخت کاشته می شوند ، غالباً اقداماتی صورت می گیرد ، جنگل های کوچکی در مناطق جدید ایجاد می شوند. در واقع ، تقریباً همه ارگان های دولتی درگیر این کار هستند و حتی کاشتن درختان به صورت داوطلبانه کاری بسیار شرافتمندانه است. هنوز هم نوعی هوای شهر ، تصفیه شده است.

به طور کلی ، ما اشتباه نمی کنیم که بگوییم مدیون باده Hazri هستیم که از هوای تازه از دریای خزر می وزد. باد خنک شمالی ، که از دریا می وزد ، به طور سیستماتیک گرد و غبار و دودهای شهر را از بین می برد ، هوا را تصفیه می کند. ما را از خفگی نجات می دهد. مناسب است که مجسمه ای از حضری در ورودی باکو نصب شود ، زیرا آنچه ما انجام نداده ایم باد خوبی است.

اما این شهر دائماً در حال رشد است ، ساختمانهای جدید احداث می شود ، کوچه ها ساخته می شوند ، جاده ها ساخته می شوند ، ماشین های جدید وارد می شوند و با بنزین کار می کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد ، نه خزری و نه گیلاور به ما کمک نخواهند کرد ، ما از کانادا یا سوئیس هوا را با پول می خریم.



[ad_2]

You May Also Like

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *