یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دسته‌بندی نشده

اگر ما راه همه جهان را دنبال نکنیم ، در دهه آینده …

[ad_1]

کارشناس: “در حال انتقال به خودروهای سازگار با محیط زیست برای حفاظت از محیط زیست در سراسر جهان است. در آذربایجان هیچ اقدامی برای تغییر اتومبیل های سازگار با محیط زیست انجام نمی شود.”

ایرادا جلیلوا. اسپوتنیک آذربایجان

باکو ، 14 ژانویه – اسپوتنیک. یکی از منابع اصلی آلودگی هوا در باکو ، حمل و نقل است. به گزارش اسپوتنیک آذربایجان ، این امر توسط اومیرا تگیوا ، رئیس سرویس ملی آب و هواشناسی اعلام شد.

وی با بیان اینکه البته میزان آلودگی هوا در مناطق دارای ترافیک سنگین کمی بیشتر از مناطق دیگر است گفت:

“همه ما این مناطق را می شناسیم. وزارت محیط زیست و دولت به طور كلی اقدامات خاصی را در این زمینه انجام می دهند. انجام اقداماتی مانند كیفیت سوخت مورد استفاده در حمل و نقل ، محدود كردن استفاده از اتومبیل های قدیمی می تواند وضعیت را بهبود بخشد.”

رئیس این سرویس همچنین گفت: طبق تجزیه و تحلیل پنج ساله ، آلودگی هوا در ژانویه امسال نسبت به دوره قبل حدود 30 درصد بهبود یافته است.

به گفته الدانیز جعفر ، کارشناس حمل و نقل ، هیچ راز نیست که امروز وضعیت زیست محیطی در باکو و آبشرون نامساعد باشد.

“رونق ساخت و ساز در باکو ، که از 20 سال پیش آغاز شد ، وضعیت را بدتر کرده است و این مشکلات تا به امروز باقی مانده است. ساختمانهای چند طبقه در مرکز باکو در حال ساخت است. کامیون های دیزلی 24 ساعته کار می کنند و آسیب زیادی به محیط باکو وارد می کنند.” او گفت. این متخصص معتقد است که در سال های اخیر در باکو سرطان ، سل و سایر موارد گزارش شده است. دلیل شیوع بالای بیماری های دیگر وضعیت نامناسب محیط است.

به گفته وی ، نقض تعادل زیست محیطی نه تنها توسط کامیون های سنگین ، بلکه توسط وسایل نقلیه دیگر نیز ایجاد می شود.

E. جعفر معتقد است که در این راستا واردات و راه اندازی ماشین های سازگار با محیط زیست در آذربایجان مهم است.

“در سراسر دنیا به اتومبیل های سازگار با محیط زیست انتقال داده شده است. اتومبیل های هیبریدی ، الکتریکی و مجهز به هیدروژن ترجیح داده می شوند. متاسفانه در آذربایجان هیچ اقدامی برای تغییر به اتومبیل های سازگار با محیط زیست انجام نمی شود. هیچ مشوقی برای تشویق شهروندان در نظر گرفته نمی شود.” انگیزه ای برای خرید اتومبیل های سازگار با محیط زیست “.

به گفته این کارشناس ، برای عادی سازی اوضاع اکولوژیکی در باکو و آبشرون ، ساخت ساختمانهای چند طبقه مسکونی باید متوقف شود.

“تعداد اتومبیل ها در آذربایجان از نظر جمعیت زیاد نیست. یعنی تعداد اتومبیل ها 20-30٪ از جمعیت است. فقط بخش بزرگی از جمعیت در باکو و آبشرون زندگی و کار می کنند ، بنابراین تعداد اتومبیل ها بیشتر از در مناطق دیگر ، که تأثیر منفی بر محیط زیست دارد.

به گفته واگیف علی اف ، بوم شناس ، دلیل اصلی آلودگی هوای باکو ، تعداد زیاد ساختمان های بلند است. مواد مضر آزاد شده در جو اغلب تبخیر نمی شوند و از بین می روند. “

به گفته بوم شناس ، باکو غرق می شود. باید برای پاکسازی جو باکو وقت گذاشت.

“در بعضی از کشورها ، چند روز در هفته روزهای بدون خودرو اعلام می شود. درست است که در طی همه گیری ، تعداد اتومبیل ها کاهش یافته است. این نیز بر جو تأثیر می گذارد. اما باکو دوباره پر است. شما نمی توانید نفس بکشید. شما می خواهید بیدار شوید. علی اف گفت: “صبح ، یک نفس عمیق بکشید. این برای سلامتی ما مضر است.”

به گفته وی ، روزهای خاصی از هفته در باکو را می توان یک روز بدون خودرو اعلام کرد. یا می توان شرایطی را برای واردات خودروهای هیبریدی یا برقی برای پاکسازی جو فراهم کرد.

علی اف معتقد است که اگر وضعیت با این سرعت ادامه یابد ، می توان در دهه آینده افزایش سرطان و بیماری های ریوی را مشاهده کرد.

به گفته جمشید گلیف ، بوم شناس ، این مشکل نه تنها در باکو ، بلکه در همه کشورهای جهان مشاهده می شود.

وی خاطرنشان کرد: گازهای سمی منتشر شده در جو در شهرهای بزرگ به اتومبیل ها به ویژه خودروهای دیزلی ضربه می زند.

این کارشناس گفت: “شرایط فنی اتومبیل ها در اینجا نقش ویژه ای دارد. هرچه شرایط فنی خودرو پایین تر باشد میزان انتشار آلاینده ها در جو بیشتر می شود. مسئله وضعیت اتومبیل در اینجا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.”

به گفته وی ، این روزها قیمت سوخت دیزل افزایش یافته و این مرحله به منظور کاهش گازهای سمی منتشر شده در جو برداشته شده است.

به گفته گلی اف ، افزایش قیمت گازوئیل باعث کاهش میزان گازهای سمی آزاد شده در جو نمی شود.

وی افزود: “اول ، تفاوت قیمت گازوئیل و بنزین 20 كپیك است. تاكنون استفاده از اتومبیل های دیزلی از این خودروها ادامه خواهد داشت. کسانی كه می خواهند در آینده اتومبیل بخرند ، از نظر اجتماعی ، نه از طریق صدمه به جو ، اتومبیل می خرند. “، او گفت. – بوم شناس اضافه کرد.

به گفته وی ، استفاده از اتومبیل های سازگار با محیط زیست باید تشویق شود تا از میزان گازهای مضر ساطع شده توسط جوها در جو استفاده شود: “مسئله قیمت خودرو باید حل شود. قیمت خودرو باید مقرون به صرفه باشد. در غیر این صورت ، آلودگی از اتومبیل ادامه خواهد یافت. “



[ad_2]

You May Also Like

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *