یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دسته‌بندی نشده

گشودن ارتباطات منطقه ای ، معماری اقتصادی را تغییر خواهد داد

[ad_1]

اقتصاد

URL کوتاه

26 0 0

“افتتاح ارتباطات در منطقه ما مطابق با واقعیت جدید ایجاد شده توسط آذربایجان ، پایه های صلح ، امنیت ، ثبات ، رفاه و همکاری سودمند متقابل را ایجاد می کند ، این به معنای جذب سرمایه گذاری و توسعه پایدار است.”

باکو ، 12 ژانویه – اسپوتنیک. رهبران پس از دیدار سه جانبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیانیه ای را برای مطبوعات ارائه دادند. هدف از این بیانیه ایجاد یک وضعیت کاملاً جدید در منطقه است – احیای ارتباطات حمل و نقل.

ووزال گاسیملی ، رئیس مرکز تجزیه و تحلیل اصلاحات اقتصادی و ارتباطات جمهوری آذربایجان ، در مورد چشم انداز گشایش ارتباطات منطقه ای گفت که آذربایجان واقعیت جدیدی ایجاد کرده است که معماری اقتصادی منطقه را تعریف می کند. گشودن ارتباطات و توسعه روابط اقتصادی و تجاری به نفع کشورهای منطقه و منفرد خواهد بود. به عنوان مثال ، در نتیجه باز شدن ارتباطات طبق مدل جاذبه ، ممکن است سهم ترکیه در گردش تجاری ارمنستان 3 درصد افزایش یابد. با 13٪ در همین زمان ، افتتاح ارتباطات در منطقه می تواند صادرات آذربایجان را به میزان 1.2 میلیارد AZN ، تولید ناخالص داخلی نفت 2٪ ، صنعت فرآوری 3٪ و صنعت معدن 2.7٪ افزایش دهد. ادغام قره باغ در اقتصاد آذربایجان در میان مدت 10.4٪ در کشاورزی ، 5.5٪ در جهانگردی ، 5.3٪ در صنعت معدن ، 4.9٪ در خدمات حمل و نقل ، 4.3٪ در صنعت فرآوری و 1 است. ، 4٪ در سایر خدمات. “این تأثیر 5.1 درصدی در شکل گیری تولید ناخالص داخلی غیرنفتی خواهد داشت.”

به گفته گاسیملی ، ارمنستان می تواند با استفاده از توانایی های حمل و نقل آذربایجان در دو جهت: گیمری – نخجوان – مگری – باکو و ایژوان – غزاه – باکو با روسیه که 25 تا 30 درصد از مبادلات تجاری این کشور را تشکیل می دهد ، ارتباط برقرار کند. طبق منابع خارجی ، پروژه کارس-گیموری-نخجوان-مگری-باکو حدود 434 میلیون دلار هزینه خواهد داشت و پروژه راه آهن در سیزدهمین سال بهره برداری خود می تواند سالانه 10 میلیون تن بار تولید کند. علاوه بر این ، خط ریلی برنامه ریزی شده از کارس به نخجوان و از نخجوان به زنگیلان از طریق کریدور مهری در ترکیه از اهمیت استراتژیک بیشتری برخوردار است. بنابراین توانایی ارمنستان برای پیوستن به ادغام خطوط راه آهن آذربایجان و ترکیه به منطقی بودن سیاست بستگی خواهد داشت. ایروان و نه بندرهای دریای سیاه ، اما همچنین باید شانس ایجاد روابط با ایران از طریق آذربایجان از طریق جلفا را ارزیابی کند. OR آماده نیست 2-3 میلیارد دلار برای ساخت پروژه راه آهن ارمنستان و ایران در شرایط سخت جغرافیایی سرمایه گذاری کند. با راه اندازی ارتباطات در قفقاز جنوبی امکان دسترسی به خلیج فارس و خلیج عمان و اقیانوس هند از طریق بندر بندرعباس ایران فراهم می شود و به خط آهن استانبول – اسلام آباد متصل می شود.

V. گاسیملی معتقد است که راه آهن کارس-نخجوان-مگری-زنگیلان-باکو از نظر رفع انسداد نخجوان ، کاهش هزینه های حمل و نقل ، کاهش تأثیر بر محیط زیست ، افزایش فرصت های تجارت خارجی ، افزایش گردشگری و ترافیک مسافران دارای اهمیت است. و جذب سرمایه گذاری در منطقه. “آذربایجان در حال ترویج ادغام بیشتر حوزه مدیترانه و حوزه دریای خزر در امتداد جاده بزرگ ابریشم و دالان شمالی جنوبی است. فرصت های جدید حمل و نقل بین آسیای میانه و اروپا ، ترکیه و روسیه ، ایران و اروپا ، ترکیه و آسیای میانه در حال باز شدن است.”

گاسیملی با بیان اینکه اتحادیه اروپا زمانی بر اساس توافق زغال سنگ و فولاد بود ، گفت: “آغاز ارتباطات در منطقه ما مطابق با واقعیت جدید ایجاد شده توسط آذربایجان ، پایه های صلح ، امنیت ، ثبات ، رفاه و همکاری سودمند متقابل را ایجاد می کند ، سرمایه گذاری و توسعه پایدار “. “پروژه های ارتباطی که اکنون طراحی شده اند ، نقشه حمل و نقل و انرژی آینده منطقه و همچنین معماری اقتصادی ، سیاسی و استراتژیک را به طور کلی شکل می دهند.”



[ad_2]

You May Also Like

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *